כיצד ניתן להעריך יעוץ משפטי איכותי? פרמטרים לבחינה

מקצועיותו של כל בעל מקצוע היא חשובה אך ישנם שירותים שבהם העדרה של מומחיות, יכול לעשות נזק רב ועל כן, יש להקפיד ביתר זהירות על נותן השירות. אחד מן השירותים ההלו הוא ייעוץ משפטי.

יעוץ משפטי איכותי מבטיח תוצאה משפטית אופטימאלית, בעוד ייעוץ משפטי לקוי, עלול לגרום לנזקים כלכליים ונפשיים כאחד. מהו יעוץ משפטי איכותי? כיצד בוחנים את רמתו של יעוץ משפטי? האם ישנם פרמטרים לבחינת יעוץ משפטי איכותי?

ראשית כל, נבהיר כי ישנם פרמטרים ברורים לבדיקת איכותו של ייעוץ משפטי, במאמר זה נתמקד בשלושת החשובים ביותר והם: מומחיות, ניסיון מקצוע וחוות דעת ריאלית.

פרמטר ראשון – מומחיות

מרכיב המומחיות הוא פרמטר ראשי ועיקרי בבדיקת רמתו של הייעוץ המשפטי. ייעוץ משפטי איכותי הוא קודם כל יעוץ אשר ניתן על ידי עורך דין המתמחה בענף המשפטי הרלוונטי. יובהר כי העובדה שעורך דין אוחז ברישיון עריכת דין זמן רב, אין בה כשלעצמה, כדי להעיד על קיומה של המומחיות הנדרשת או העדרה.

מומחיות ובקיאות בתחום משפטי אחד אינם מבטיחים קבלת ייעוץ משפטי מוצלח בכל תחום אחר אשר הינו מחוץ לתחום ההתמחות של עורך הדין.

טעות נפוצה היא פנייה לקבלת יעוץ משפטי על ידי עורך דין אשר אינו מתמחה בענף הספציפי. ייתכן כי עורך הדין העניק ייעוץ משפטי מוצלח בעבר ועל כן, באופן טבעי, בוחר הלקוח לפנות אל אותו עורך דין שוב. אולם, יש לתת את הדעת לשאלה האם עורך הדין יוכל להעניק גם במקרה הבא, ייעוץ משפטי איכותי.

עורך דין אשר אינו עוסק באופן יומיומי בתחומי המשפט אשר עומדים על הפרק, אינו בעל המומחיות הנדרשת, על כל פרטיה, ויתקשה להעניק ייעוץ משפטי איכותי.

פרמטר שני – הניסיון המקצועי

כאמור, המרכיב הראשון והמרכזי בבחינת ייעוץ משפטי ואיכותו, הוא המומחיות. חשיבותה של המומחיות המשפטית היא אדירה בשל הצורך להכיר באופן מעמיק את החקיקה הרלוונטית, פסקי הדין המרכזיים ועוד.

המרכיב השני לבחינת רמתו של יעוץ משפטי הוא הניסיון המקצועי. אין די בכך כי עורך הדין התמחה בתחום משפטי מסוים, אלא יש לבחון את הצלחותיו בתיקים קודמים. למותר לציין, כי ככל שעורך הדין טיפל בעבר בתיקים מורכבים, כך יוכל לספק יעוץ מקצועי מוצלח יותר.

יש להבדיל בין וותק ובין ניסיון מקצועי. לעיתים קרובות, נוכל למצוא עורך דין צעיר אשר טיפל בסוגיות דומות רבות לזו שלנו וניסיונו המקצועי רלוונטי לנו יותר מאשר עו"ד וותיק, אשר לא עסק בסוגיה שעל הפרק זה מכבר.

פרמטר שלישי – חוות דעת ריאלית

עו"ד טוב המעניק ייעוץ משפטי איכותי, הוא עורך דין אשר פורס בפני הלקוח תמונת מצב ריאלית באשר למצב המשפטי שלו. יש להסתכל בחשדנות כלפי עורכי דין המציגים תמונה ורודה לחלוטין של התיק, חזק ככל שיהיה. עורך דין בעל ניסיון ומומחיות מודע לכך כי תמיד יכולות להיות הפתעות ועל כן, ייעוץ משפטי טוב, יכלול הסבר מקיף ללקוח באשר לבעיות העלולות לצוץ בהמשך הדרך לצד הפתרונות האפשריים.

כאשר מדובר בתביעות כספיות, ישנם עורכי דין המבטיחים כי בית המשפט יפסוק לטובתכם סכומי כסף גדולים. ברובם המכריע של המקרים, מדובר בהבטחות חסרות בסיס שכן עורך הדין איננו נביא. יעוץ משפטי מקצועי, לוקח בחשבון את פסיקותיו הקודמות של בית המשפט ויכול לתת ללקוח הערכה כספית ותו לא.

ייעוץ משפטי איכותי – בחירת עורך הדין

מן הדברים שלעיל, עולה המסקנה כי קבלת יעוץ משפטי איכותי תלויה במידת מומחיותו של עורך הדין, בניסיונו המקצועי ובתבונתו להסתכל על יתרונותיו לצד חסרונותיו של התיק המשפטי. נשאלת השאלה, האם ישנם עניינים נוספים אשר כדאי לשים אליהם לב, כאשר בוחרים עורך דין?

הקשיבו ללב: בחירת עורך דין אשר יספק לכם ייעוץ משפטי ואולי אף ייצוג משפטי, היא בחירה מעורבת. מחד, זוהי בחירה רציונאלית שניתן לבצעה על פי פרמטרים שונים כגון אלו שהובאו כאן. מאידך, סביר להניח כי נתקשה לקבל יעוץ משפטי מעורך דין אשר גורם לנו לתחושת אי נוחות.

ניתן בהחלט לומר שהדרך הטובה ביותר לבחור עורך דין טוב ולפיכך, ייעוץ משפטי טוב, היא בחירה המשלבת את הפרמטרים האובייקטיבים של ניסיון ומומחיות, לצד הקשבה ללב ולאינטואיציה שלכם.

הוצאות כספיות: ייעוץ משפטי, ברוב המקרים, כרוך בהוצאה כספית לא מעטה. אולם, כדאי לקבלת מספר הצעות מחיר טרם קבלת החלטה. ייתכן שתופתעו לגלות עד כמה הצעות המחיר שתקבלו יהיו שונות זו מזו. שימו לב לכך. לא כל מה שנוצץ, זהב…..

התנהלות מקצועית: יעוץ משפטי איכותי כולל בחובו גם התנהלות מקצועית תקינה. עורך דין אשר מקבל שיחות טלפון בזמן הפגישה עמכם, יוצא ונכנס, אינו מרוכז ולא מקדיש תשומת לב מלאה לשיחתכם, קרוב לוודאי כי שירותיו המשפטיים יהיו בלתי מספקים.

לסיכום, ישנם פרמטרים לבחינה האם קיבלנו ייעוץ משפטי טוב או אם לאו. יש לבחון את מידת המומחיות, הניסיון המקצועי והשקיפות של עורך הדין שבחרנו ולהחליט האם אנו הולכים בשביל שלו, או האם אנו פונים אל דרך חדשה.

 

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים

בלוג
191natan@gmail.com

איך לבחור בקבוק מים לילד

לקראת עונת הקיץ ההולכת ומתקרבת בצעדי ענק הגיע הזמן ללמוד כיצד לבחור נכון בקבוק מים לילד שלנו. יש בשוק עשרות סוגים ודגמים של בקבוקי שתייה

קר עוד
חרדה חברתית
בלוג
user

חרדה חברתית: מהי ואיך ניתן לזהות ולטפל בה

דמיינו שאתם נכנסים לחדר מלא באנשים – כל שיחה מרגישה כמו זרקור, והופכת כל תנועה שלכם להופעה. עבור רבים, תרחיש זה הוא רק התרחשות יומיומית; עבור אחרים, זה אתגר כל כך מרתיע שהוא משבש את חיי היומיום שלהם. מחסום בלתי נראה זה, המכונה חרדה חברתית, מטיל משקולת על כתפיהם של מיליונים ברחבי העולם. זהו מסע מלא בספק עצמי, דאגה אינסופית ותחושה מתמדת של שיפוט. אבל מתחת לשכבות הפחד, מסתתרת דרך להבנה, להתמודדות ובסופו של דבר להתגברות.

קר עוד
סוויפט
בלוג
user

סוזוקי סוויפט: המכונית שתשנה את דעתך על נסיעה בעיר

דמיינו שאתם גולשים בקלות ברחובות העיר ההומים, שם כל פנייה ופיתול נענים בחן וביעילות שאין שני להם. עבור רבים, נהיגה עירונית היא אתגר יומיומי, טומן בחובו כבישים עמוסים, מקומות חניה נדירים ועלות הדלק ההולכת וגדלה. ובכל זאת, בתוך הפאזל האורבני הזה טמון פתרון בלתי צפוי להפליא – סוזוקי סוויפט. דינמו קומפקטי זה מבטיח לא רק להגדיר מחדש את חוויית הנהיגה בעיר שלך, אלא להפוך אותה להנאה מוחלטת.

קר עוד
הייטק
בלוג
user

מכללת ג'ון ברייס ירושלים: פתח לעולם ההייטק

בלב ירושלים, עיר שבה העתיק והחדש נפגשים, ממוקמת מכללת ג'ון ברייס, מוסד לימודי המהווה כרטיס כניסה לעולם ההייטק המתפתח והמבוקש. מכללת ג'ון ברייס, שנוסדה בתחילת המאה ה-21, הפכה לאחת מהמכללות המובילות בישראל ללימודי הייטק, הודות לתכניות הלימוד המקיפות, המותאמות לדרישות השוק המתמידות בשינוי.

קר עוד