אמנות במאות 15-18- ציורי תקרה

אניבלה קראצ'י, באקחוס ואדריאן: תנועה מאוד ברורה מצד אחד לשני באפריז. כאילו אנחנו רואים את המצעד

ובדיוק עוברים מולנו. מסביב לבאקחוס ואדריאנה ישנן דמויות שקשורות לבכחנליה.

יש מרכיבים מיכאלנג'יסטים:

.1   קונטרה-פוסטו בשתי הדמויות בפינות הקדמיות של היצירה, כמו בקפלה מדיצ'י. מיכלאנג'לו הופך את

זה שם לדבר משמעותי.

.2 התעסקות עם האדריכלות– רואים את הפסלים הערומים, כמו בקפלה הסיסטינית. יש חלוקה ברורה של מסגרות  ומדליונים.  אלא  שהוא  עושה משהו שונה ממיכאלנג'לו- תוחם במסגרות מצוירות, אך לעומת מיכאלנג'לו שמצייר אדריכלות, אניבלה קראצ'י מצייר מסגרת של תמונה. יש הסתרות, מימין יש מסגרת

חומה שנמצאת על מדליון. זאת כדי ליצור אשליה של עושר וחומרים שונים. אצל מיכאלנג'לו זה

אלמנטים אדריכליים.

מוצאים הרבה מיניות וארוטיקה. זה מלמד על התקופה והחברה ברומא- צריך לקחת בעירבון מוגבל את הפער התפיסתי התרבותי בינינו לבין מה שקרה בראשית המאה ה17- ברומא. הדתיות כפי שאנחנו רואים אותה, ולא רק כיהודים אלא בכלל, אחרת לגמרי. הציור התקבל בסדר ולא עורר סערה, כלומר מבחינה תרבותית החברה הסכימה

לעניין ולא ראתה בזה משהו רע.

אניבלה קראצ'י, אוראורה וקפאנוס: כל כך מאוהבת שמאבדת את עצמה, יכול להוביל לכאוס. כופה עצמה עליו.

 

זוהי גולת הכותרת של היצירה שלו ברומא. אחרי כמה שנים נכנס לדיכאון עמוק ומפסיק לעבוד. תלמידיו תופסים

את המקום בתור הציירים המובילים: גווידו רני )הפיקאסו של המאה ה,(17- דומיניקינו )עמית של גווידו רני,

מתפתחים במקביל  וביחד מבחינה אמנותית.( מולם לה  פרנקו מאוד דומיננטי. גווידו רני חוזר לבולוניה   ב1612-

והופך לצייר  הכי  מפורסם באיזור. מפסיד את כספו  בהימורים  ומבלה  את  כל שנותיו בניסיון להחזיר חובות. דומיניקינו ולה פרנקו דומיננטיים ברומא, והופכים ליריבים. גווארצ'ינו קצת יותר צעיר, לא היה תלמיד ישיר של

בני הקראצ'י אבל בא מבולוניה והופך לצייר חשוב אחרי שגווידו רני מת.

 

The Bolognese School of Painting

 

גווידו רני: צייר בולוניזי, עם אפיזודות ברומא. מגיע לרומא בראשית המאה ה17- ולפני שמתחבר עם אניבלה קראצ'י )היה תלמיד שלהם עוד בבולוניה.( כשקרוואג'יו מגיע לרומא מתחיל לעבוד אצלו אבל מהר מאוד נפרדות דרכם. קרפינו, צייר מנייריסטי שגווידו רני חבר אליו, די כועס על  קרוואג'יו ומחפש דרך להראות שקרוואג'יו

עושה ציורים קלים. הוא מזהה אצל גווידו רני יכולות טכניות מעולות ומשכנע אותו לצייר ציורים קראווג'סקים.

 

גווידו רני, דוד עם ראש גולית: גם כשהוא מנסה לצייר כמו קראווג'יו הוא עושה כמה דברים חשובים. אפשר  לראות את הרעיון הדתי של הרפורמציה הקתולית אצלו- הרעיון של חשיבות הרעיון הדתי. אחד הסקרמנטים שזכו להכי הרבה תעודה באותה תקופה היה התובנות, הקדוש שמכפר על עוונותיו. דוד נתפס כקדוש חוזר

בתשובה שמכפר על עוונותיו. כאן ניתן לראות בבירור את כל המאפיינים בולטים- הגוף חצי עירום, גולגולת- אטריבוט של איש המכפר על עוונותיו. זה לא סתם גולגולת, אלא של גולית. לכן מקבל רעיון הגות- קדוש שעסוק במחשבה פנימית שתוביל אותו לכפר על עוונותיו. אין את הסיפור המוכר של דוד וגולית, החרב זרוקה. זה לא דוד

של הרנסנס, אלא דוד שעסוק בכפרה.

 

גווידו רני, המדיטציה של פרנסיסקוס: הקרבה מבחינה רעיונית. עד כה רק אצל קראווג'יו ראינו את רעיון

המדיטציה, נמצא בחזיון שלא קשור לסטיגמטה.

 

גווידו רני, מגדלנה: מלמד על היכולות הסגנוניות לו. מריה מגדלנה במתכונת של כפרת עוונות, בישימון. עם

השיער מפוזר, רואים את השורשים- הכלי איתו אמורה להרביץ לעצמה כפיצוי על חטא. היד על הגולגולת והיא

 

 

 

מגלגלת עיניים לשמיים. הופך להיות מתכונת של ציורים שחוזרים על עצמם בלי סוף בראשית המאה ה17-

באיטליה.

 

גווידו רני, רצח החפים מפשע: לוקח את הסגנון שמתפתח על ידי אניבלה קראצ'י ברומא– צבעוניות עזה, אור

חזק, סקאלת צבעים רחבה ומוביל את הבארוק הקלסיציסטי לעוד יותר קלסיציזם. הופך להיות צייר של הקלסי. כבר פחות מעניין אותו הנושא, הפך את הציור לכמעט סכמטי המתבטא למשל בחלוקה למישורים ברורים. מישור אחד קדמי של במה ומישור אחורי של רקע, כמו תפאורת תיאטרון. מחלק את היצירה ל2- חלקים שווים על ידי

הסכין. מייצר איזון באמצעות דמויות שרצות לשני הצדדים. הבעות הפנים לגמרי סכמטיות עם הפה פתוח.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים

חמש גישות אקולוגיות לגילוי אומנות עכשווית ברחביה

רחביה, אחד מהשכונות ההיסטוריות והיוקרתיות של ירושלים, מתהדר באומנות עכשווית המושכת עיניים. הליכה ברחובות השכונה מאפשרת למבקרים לגלות יצירות אמנות מרהיבות המוצגות בחללים הפתוחים. יצירות אלו עשויות להיות ממוקמות בקירות בניינים, בחצרות פרטיות או אפילו בגינות ציבוריות. גישה זו מעודדת את הציבור להתקרב לאומנות ולהרגיש חלק מתהליך יצירתה.

קר עוד

מדריך מקיף להקמת גינות קהילתיות בגבעת שאול: הזדמנויות ואתגרים

גינות קהילתיות הן מרחבים ירוקים המנוהלים על ידי חברי קהילה, במטרה לעודד שיתוף פעולה, חינוך סביבתי ויצירת קשרים חברתיים. בגינות אלו ניתן לגדל ירקות, פירות וצמחים שונים, ולספק מקום מפגש לתושבים. בגבעת שאול, יוזמות כאלו זוכות לתמיכה רבה, כאשר תושבים מביעים עניין להקים ולתחזק גינות קהילתיות בשכונה.

קר עוד

משפחה וקהילה: הכוונה לפעילויות קיימות בשכונת נחלאות

שכונת נחלאות בירושלים היא אחת השכונות המיוחדות והצבעוניות בעיר. האזור מאופיין בבניינים ישנים, סמטאות צרות וקהילה מגוונת הכוללת משפחות, צעירים ומבוגרים. הנוף הקהילתי בשכונה מעודד פעילויות משפחתיות, אשר מתבצעות תוך שמירה על ערכים של קיימות. השכונה מציעה מגוון של פעילויות שמתאימות לכל גיל, והן מקדמות קשרים חברתיים וחוויות משותפות.

קר עוד

טיפים אקולוגיים לשיפור הקולינריה המקומית בשכונת נחלאות

אחת הדרכים היעילות ביותר לשיפור הקולינריה המקומית בשכונת נחלאות היא שימוש במרכיבים מקומיים. מעבר לתמיכה בחקלאים המקומיים, מרכיבים טריים שנקטפו בסביבה הקרובה מספקים טעמים עשירים יותר וערכים תזונתיים גבוהים. אפשר למצוא בשוק המקומי מגוון רחב של ירקות, פירות, ותרופות צמחיות שמקורם באזור, מה שמקנה יתרון נוסף למנות המוגשות.

קר עוד

חמשת המסלולים הקולינריים של גבעת רם: גילוי טעמים מהמסורת העתיקה

גבעת רם מציעה חוויה קולינרית ייחודית עם מסלול המוקדש לשוק המקומי. במהלך המסלול, ניתן לבקר בדוכנים המציעים מגוון רחב של מוצרים טריים, תבלינים, ודליקטסים מקומיים. השוק הוא מקום מפגש לדורות של מסורות קולינריות, והשפעתם ניכרת בכל רכיב ובכל טעם.

קר עוד

חקר הטרנדים הקולינריים בשוק מחנה יהודה: התחדשות והשראה מקומית

שוק מחנה יהודה, אחד משווקי האוכל המפורסמים בישראל, מהווה צומת תרבותי וקולינרי שמושך אליו מבקרים מקומיים ותיירים כאחד. במשך השנים, השוק הפך למוקד של חידוש והשראה קולינרית, כאשר דוכנים מסורתיים מתערבבים עם מסעדות חדשניות, מה שמקנה לשוק את האופי הייחודי שלו. ההיסטוריה העשירה של השוק, שהחלה לפני יותר מ-100 שנה, משפיעה על הטרנדים הקולינריים הנוכחיים שמתקיימים בו.

קר עוד