הודו בתקופה שמקבילה לימה"ב

הספירלות בקצה של התבליטים מאוד עשירים. הם מאמינים שהרעיון הגיע ממגילות שהכילו תמונות.

 

  • תבליטים שנובעים ממדיום קטן יותר
  • ספירלות ששאבו השראה ממגילות שהכילו תמונות

 

מספרים על המסע של בודהה וההארה שלו. אחד המאפיינים של תקופה זו היא חוסר בתיאור פיזי של בודהה. בדוגמא רואים תביעות רגל (שני מלבנים) שהם הסממנן "בודהה היה פה."! אנו רואים כס ריק- כיסא הכבוש הוא כיסא ריק. הוא סמל למלכות ואלוהות- מי שיושב עליו ראוי ליחס מיוחד. ריק אומר שאין יצוג של האל. זה נובע מהבעייתיות של איך מתארים את אלוהים. בודהה מתחיל להתפס בתקופה זו כדמות גואלת. הוא דמות בעייתית

בהצגתה כדמות אנושית לחלוטין.

 

אנו מדברים על תרבות פלורליסטית וסובלנית- המסורת מדווחת שלא רק ההינדים אלא גם האלים ההינדים

מאמצים ומקבלים את תורתו של בודהה. בדוגמא אנו רואים את קהילת האלים המקבלת את תורתו של בודהה.

 

אנו רואים דמויות שנקראות "יקשי3 יקשה" מדובר באלים הינדים שמאומצים לאיקונוגרפיה הבודהיסטית. אז או

שמדובר על אלים הינדים שמאמצים את תורתו של בודהה או שהם סתם מאומצים בצורת הצגה של אלים.

 

בתקופה שמקבילה לרומית המאוחרת 3 הנצרות הקדומה- בפרק שאחרי הסטופות (בין המאה ה1- ל)1- קורים שני

דברים

 

.1   בדרום3 במרכז מתגבש סגנון שנקרא "מטורה." בתקופה הזו מתייצב סגנון קונבנציונאלי של אמנות   הודית  ואנו עדים  לה לכל אורך התקופה המאוחרת יותר. זה  סגנון  דמויות של אידאל יופי גברי ונשי שמתבסס כאן. אישה- שדיים גדולות ומותניים מפותחות. לא בהכרח מדובר בסמלי פוריות אלא אדיאל יופי.  הדברים  מתקבעים  כמוסכמות  סגנוניות  שכוללות את מבנה הגוף. הפנים לובשות צורה טיפוסית וחוזרת על עצה והרבה מאוד קישוטיות בשיער ובתכשיטים ובביגוד. יש נושאים חילוניים ודתיים, סצנות

חצר.. הם מאוד עשירים מבחינה איקונוגרפית.

פסלי בודהה הראשוניים- שינוי דרסטי להתלבטות בין המופשטות לאנטרומורפיות של בודהה. מהמאה ה-

/-1 האיקונוגרפיה סביב בודהה הולכת ומתפתחת ויש קטלוג שלם של אלמנטים איקונוגרפיים מסודרים.

יש בודהה ב1- מצבים שמסמלים מצבים שונים "יש בודהה יושב, בודהה עומד".. תמיד יש הילה,

תסרוקת וצורת האוזניים היא קונבנציונאלית וקשורה למעמד החברתי אליו נולד, תנוחות היד מוסכמות. .0 בצפון- מבחינה תרבותית זה מקביל. כעיקרה גם התרבות בצפון היא בודהיסטית. אנו ליד הגבול שמסתכל מערבה. ראינו שכמה שנים קודם היה לנו שם את אלכסנדר- מגע עם התרבות ההלניסטית. המסחר מאוד

פורח ומגיע בעיקר מפרס, צפון אפריקה.. הפינה הזו עם חשיפה לתרבויות נוספות כמו מוסלמים ויהודים. נוצרות קהילות סוחרים יהודיים. האיזור מאוד פתוח ומאפשר מגע תרבותי. בסיטואציה הזו אנו פוגשים

 

 

 

בצפון הודו באיזור שנקרא גנדהרה סגנון הודי שיש בו הדים של אירופה. אנו רואים מונומנט של "הנשר

בעל שני הראשים." מדובר ביסודות של סטופה (שהיא חסרה פה.) אנו מתיחסים לעיטור- כרכובים, העמודים, כותרות, גמלונים, פיתוחים במשקופים, קשתות- אנו רואים פה רפרטואר מערבי דיי ישיר של

עיטור אדריכלי.  זה  ממש  מהדהד  את  התרבות  הרומית,  אם  כי  יש  התעלמות  מוחלטת מהאלמנטים

האדריכליים. האלמנטים התקבלו כקישוטיים בלבד! ולא לשימוש האמיתי שלהם.. כנראה הגיעו חפצי

אמנות קטנים עם הסוחרים והכובשים וכך קיבלו השראה מהתרבות המערבית.

  • אנו רואים  תבלית סטוקו  שמזכירה  לנו בקומפוזיציה  את  הסגנון  הרומי-  יש  שיח ויזואלי עם  התרבות

ההלניסטית.

  • פסל שמזכיר מאוד את התרבות הרומית המאוחרת..
  • בודהה- יותר ה"איך" מאשר ה"מה" שמזכיר את התרבות הרומי- הקפלים סביב הגוף..

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים

בלוג
191natan@gmail.com

איך לבחור בקבוק מים לילד

לקראת עונת הקיץ ההולכת ומתקרבת בצעדי ענק הגיע הזמן ללמוד כיצד לבחור נכון בקבוק מים לילד שלנו. יש בשוק עשרות סוגים ודגמים של בקבוקי שתייה

קר עוד
חרדה חברתית
בלוג
user

חרדה חברתית: מהי ואיך ניתן לזהות ולטפל בה

דמיינו שאתם נכנסים לחדר מלא באנשים – כל שיחה מרגישה כמו זרקור, והופכת כל תנועה שלכם להופעה. עבור רבים, תרחיש זה הוא רק התרחשות יומיומית; עבור אחרים, זה אתגר כל כך מרתיע שהוא משבש את חיי היומיום שלהם. מחסום בלתי נראה זה, המכונה חרדה חברתית, מטיל משקולת על כתפיהם של מיליונים ברחבי העולם. זהו מסע מלא בספק עצמי, דאגה אינסופית ותחושה מתמדת של שיפוט. אבל מתחת לשכבות הפחד, מסתתרת דרך להבנה, להתמודדות ובסופו של דבר להתגברות.

קר עוד
סוויפט
בלוג
user

סוזוקי סוויפט: המכונית שתשנה את דעתך על נסיעה בעיר

דמיינו שאתם גולשים בקלות ברחובות העיר ההומים, שם כל פנייה ופיתול נענים בחן וביעילות שאין שני להם. עבור רבים, נהיגה עירונית היא אתגר יומיומי, טומן בחובו כבישים עמוסים, מקומות חניה נדירים ועלות הדלק ההולכת וגדלה. ובכל זאת, בתוך הפאזל האורבני הזה טמון פתרון בלתי צפוי להפליא – סוזוקי סוויפט. דינמו קומפקטי זה מבטיח לא רק להגדיר מחדש את חוויית הנהיגה בעיר שלך, אלא להפוך אותה להנאה מוחלטת.

קר עוד
הייטק
בלוג
user

מכללת ג'ון ברייס ירושלים: פתח לעולם ההייטק

בלב ירושלים, עיר שבה העתיק והחדש נפגשים, ממוקמת מכללת ג'ון ברייס, מוסד לימודי המהווה כרטיס כניסה לעולם ההייטק המתפתח והמבוקש. מכללת ג'ון ברייס, שנוסדה בתחילת המאה ה-21, הפכה לאחת מהמכללות המובילות בישראל ללימודי הייטק, הודות לתכניות הלימוד המקיפות, המותאמות לדרישות השוק המתמידות בשינוי.

קר עוד