השקעות נדל"ן בירושלים – למה, איזה ואיפה?

בשנים האחרונות מתעורר פוטנציאל משמעותי בכל הנוגע להשקעות נדל"ן לצורכי מסחר, משרדים ותעשייה בקרב משקיעים ויזמים חדשים שבוחרים באפיק זה על חשבון השקה בנכסי נדלן למגורים, שם השוק בישראל קשוח ומאתגר. כל משקיע בתחום נדרש להכיר ולהבין היטב את השוק סביבו, את אזורי הביקוש, את הארגונים או החברות הרלוונטיים לכל אזור, לשלוט במגבלות המיסוי הרלוונטיות ובעיקר לשקלל את כל ההוצאות השוטפות והאם ההשקעה תהיה משתלמת וכדאית לטווח הארוך.

 

על פניו, אין זה סוד כי אזור גוש דן ומרכז הארץ נחשב לרוב ליותר מבוקש בכל הנוגע לנדל"ן הן למגורים והן למסחר, אך חשוב מאוד להבין כי מדובר באזורים רווים ועמוסים במשקיעים רבים ומנוסים. באזורים בהם יש תנופה עסקית ובעיקר בתחומי ההייטק, העיר תל אביב אומנם מככבת מבחינת נדל"ן לצורך מסחר והן לצורכי מגורים אבל המחירים בשמיים ואפשרויות ההשקעה הזמינות והמשתלמות בתחילת הדרך מצומצמות. במקביל חשוב לזכור כי תקופת הקורונה והפקקים הרבים באזור גוש הדן הובילה לא מעט בעלי מקצועות חופשיים לבחור לא להתרוצץ מדי יום על הכבישים עם נסיעות ארוכות מהבית למשרד ובחזרה, ואלו בוחרים לנסות לגור קרוב למקום העבודה שלהם או לעבוד חלק מהזמן מהבית.

 

העיר ירושלים בתנופה

השקעה בעיר ירושלים יכולה להיות השקעה שתוכיח את עצמה בשני המרכיבים, גם עם השקעה במשרדים ונדלן עסקי וגם בהשקעה בנכסים למגורים. עם עליית מחירי הדיור בישראל ובעיקר במרכזי הערים הגדולות, העיר ירושלים נחשבת לאחת המקומות הפוריים והרווחיים ביותר מבחינת השקעה בנדל"ן וניתן לראות את תנופת העלייה של צעירים רבים לצד אוכלוסיות אחרות נוספות הבוחרות להתגורר ולהשתקע בעיר הבירה. גם מבחינת נדלן מסחרי ניתן למצוא כיום מספר פרויקטים חדשים ומרשימים הכוללים אפשרות של משרדים להשכרה בירושלים עבור חברות, ארגונים ועסקים צומחים בעיקר מרכז העיר החדשה שזוכה לתנופה עסקית וארגונית משמעותית בשנים האחרונות.

 

שטחי מסחר ולוגיסטיקה

ירושלים אמנם לא נחשבת לפריפריה אבל הנה נקודה כללית חשובה שכדאי למשקיע המתחיל להכיר – נכסי נדלן למגורים במרכז אומנם נמצאים לרוב בביקושי שיא, אך שטחי מסחר ולוגיסטיקה נפוצים יותר מחוץ לגוש דן. בשל העובדה כי באזורים פריפריאליים זול יותר כמובן לתחזק חללי לוגיסטיקה גדולה מאשר במרכז הארץ, חברות וארגונים גדולים רבים בוחרים באזורים אלו עבור צרכים תפעוליים, שטחי אחסון ומרכזי לוגיסטיקה של סחורות ייבוא וייצוא, וייתכן כי שווה לבדוק אודות אפשרויות השקעה שכאלו באזורים ובערים הסובבים את העיר ירושלים עבור חברות גדולות הפועלות בעיר.

 

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים

בלוג
191natan@gmail.com

איך לבחור בקבוק מים לילד

לקראת עונת הקיץ ההולכת ומתקרבת בצעדי ענק הגיע הזמן ללמוד כיצד לבחור נכון בקבוק מים לילד שלנו. יש בשוק עשרות סוגים ודגמים של בקבוקי שתייה

קר עוד
חרדה חברתית
בלוג
user

חרדה חברתית: מהי ואיך ניתן לזהות ולטפל בה

דמיינו שאתם נכנסים לחדר מלא באנשים – כל שיחה מרגישה כמו זרקור, והופכת כל תנועה שלכם להופעה. עבור רבים, תרחיש זה הוא רק התרחשות יומיומית; עבור אחרים, זה אתגר כל כך מרתיע שהוא משבש את חיי היומיום שלהם. מחסום בלתי נראה זה, המכונה חרדה חברתית, מטיל משקולת על כתפיהם של מיליונים ברחבי העולם. זהו מסע מלא בספק עצמי, דאגה אינסופית ותחושה מתמדת של שיפוט. אבל מתחת לשכבות הפחד, מסתתרת דרך להבנה, להתמודדות ובסופו של דבר להתגברות.

קר עוד
סוויפט
בלוג
user

סוזוקי סוויפט: המכונית שתשנה את דעתך על נסיעה בעיר

דמיינו שאתם גולשים בקלות ברחובות העיר ההומים, שם כל פנייה ופיתול נענים בחן וביעילות שאין שני להם. עבור רבים, נהיגה עירונית היא אתגר יומיומי, טומן בחובו כבישים עמוסים, מקומות חניה נדירים ועלות הדלק ההולכת וגדלה. ובכל זאת, בתוך הפאזל האורבני הזה טמון פתרון בלתי צפוי להפליא – סוזוקי סוויפט. דינמו קומפקטי זה מבטיח לא רק להגדיר מחדש את חוויית הנהיגה בעיר שלך, אלא להפוך אותה להנאה מוחלטת.

קר עוד