הרקלס

6   השור של כריתים– מינוס מלך כריתים סרב להקריב את השור לפוסידון והרקלס מצווה להביא את

השור בעצמו. המאבק הגופני חוזר הרבה פעמים, הנוכחות והיכולת הפיזית הם המרכיב החשוב

בסיפורים ובמשימות כולן.

 

 

.7   הסוסות של דיומדס– אלו היו סוסות אוכלות אדם שהמלך המקומי נעזר בהן כדי לשמור על ממלכתו.

הרקלס לוקח את הסוסות ונותן להן את המלך המסתורי למאכל. הסוס באמנות היווני היה דומיננטי- חזירים זה מפחיד, סוסים זה להערצה. כשאורסטאוס מקבל את הסוסות הוא משחרר אותן. כאשר הרקלס מביא תוצר הוא לרוב משחרר אותו. מה שחשוב זה המשימה ולא בהכרח התוצר. הביטים של

חמלה ואנושיות הם דומיננטים וחוזרים בסיפורי גיבורים.

 

 

 

פרקסיס (התקלות מקרית:) הסיונה/ המאבק עם המוות– הרקלס מתעמת עם המוות ומחזיר את נשמת

הסיונה, ביתו של לאומידון.

 

 

.8  החגורה של האמזונה היפולטה– מלכת אמזונות, לוחמת טבע. לא ברור מה היה התפקיד של החגורה-

כלי נשק/ חגורת צניעות. אופני היצוג מציג את המאבק של האמזונות בהרקלס, הן לרוב רוכבות על

סוסים. בתבליטים שונים היה שכיח לתאר סצנות מאבק (אלים מול טיטנים או הרקלס מול אמזונות.) הגיבור נלחם ברצף של דמויות. הרקלס נאלץ לנדוד רחוק כדי לבצע את המשימה כי הן חיו בשבט

רחוק.

 

 

.9 הבקר של גריון– לגריון היו שלושה גופים והרקלס היה צריך להביא את עדר הבקר שלו. המאבק עם   גריון (אאודוס, אותו אחד שעזר לו עם ההידרה נמצא פה גם) מתואר עם האטריבוטים: הנשר של זאוס, ראש המדוזה של אתנה והטריפוד של אפולו. הליוס נתן להרקלס כד מיוחד שמאפשר לו לשוט

בנהר שמקיף את העולם. אומרים שהוא הקים את העמודים המיוחדים שלו ליד מיצרי גיברלתר..

 

 

 

התפוחים של הספרידס– גאיה נתנה את העץ המיוחד להרה וזאוס לחתונה. נדון הנחש שומר על העץ

שמניב תפוחי זהב שנותנים חיי נצח. האספרידות גם הן שומרות על העץ. הרקלס נעזר באתנה

ובאטלס: הרקלס מחליף את אטלס בהחזקת הרקיע (בעזרת אתנה) כדי שהוא יביא לו את התפוחים. פה המקום של אטלס לנהוג כגיבור ולא לנטוש את הרקלס עם הרקיע. התפוח הוא עץ של דעת (ממה שאנו מכירים במיתוסים אחרים.) אורתוס (הכלב בעל שני הראשים; אחריו של קרברוס) היה שייך לטיטאן בעל שלושת הגופים, גריאון. אורתוס ורועה הצאן של גריאון, אוריטיון, הופקדו על שמירת

עדר הפרות האדומות של גריאון באי אריתיה, אחד מאיי ההספרידות בקצה המערבי של הים התיכון.

 

.10

 

מטלתו

השלים את

ובכך

האדום,

העדר

ולקח את

וגריאון

אוריטיון

אורתוס,

הרג את

הרקולס

 

העשירית.

 

פררגה חשובה: הרקלס ואתאוס: אתאוס בן גאיה ופוסידון היה שודד דרכים שהפריע לאנשים בדרך. הוא    קיבל את כוחו מגאיה, מהאדמה ואיש לא הצליח לנצח אותו. הניתוק שלו מהאדמה הביא לנצחון של הרקלס. חשוב לדעת אם המשימה המשנית היא לפני או אחרי המשימה הראשית כי אז רואים באמנות מה

הוא עושה בנתיים עם הצייד מהמשימה שקדמה לפררגה.

 

 

 

קרברוס– הכלב בעל שלושת הראשים השומר על השאול. כשהגיבור מגיע לשאול הדבר הנכון לעשות

הוא לדבר עם החברים המתים שלך. אדר: בשאול אל תבזבז את הזמן- תדבר עם החברים שלך. הרקלס מבטיח לחבר שלו לקיים הבטחה שהבטיח לשאת לאישה את אחותו דיאנירה. הרקלס מגיע לנהר שקשה לעבור. נסוס רוצה לעזור אך הוא לא עומד בפיתוי ומנסה לאנוס את דיאנירה. הרקלס יורה חץ בגבו של הקנטאור. ברגעיו האחרונים מיעץ הקנטאור לדיאנירה לטבול את הגלימה שלה בדם שעל החץ (שעדיין מהול בדם ההידרה.) יש דימויים מוקדמים יותר שמתארים את המאבק בנסוס עם

חרב ולא בחץ וקשת.

 

.11

 

 

 

.12 החזיר הארימנתיאני

 

יש מוטיבים של אלים שונים במשימות שלו, כמו המלכודת שהכין לחזיר (כמו המלכודת של הפייסטוס.)

 

 

 

לוקס כרנך בוחר לתאר את אפולו עם זקן (כמו של הרקלס.) הזקן הוא דימוי של נבואה. הצייר המלומד

 

ישו באיקונות מוקדמות, משה בהר סיני וכמובן זאוס. זהו

המנהיג כנביא-

כנביא, הרקלס כנביא.

 

אטריבוט שמזהה את הדמות כאל/ נביא. הזקן הוא אטריבוט של מנהיג. הרקלס מתקבל בסוף לאולימפוס,

ולכן הזקן מתאר את תהליך הקבלה

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים

הומרוס– איליאדה ואודיסאה

הרבה מאוד תכנים, משמעויות, אטריבוטים, יחסי כוחות בין אלים לבני אדם ובני אדם לבין עצמם לומדים ממקורות יותר מאוחרים להומרוס. בדגש מרכזי על כותבי המחזות

קר עוד

הרקלס, אפולו והטריפוד

פרסאוס ואטלס (אוביודיוס, מטמורפוזות:) לפרסאוס יש רצון לנוח בצילו אל אטלס, אך אטלס נזכר בנבואה של אלת החוכמה שמישהו ינסה לגנוב את עץ הזית. פרסאוס

קר עוד

הרקלס, אפולו והטריפוד

יש דימיון בין דמותו של פרסאוס להרקלס בצורת ההצגה האמנותית: עם השיער השופע כנחשים ופנים של אפולו. אם אנו מסתכלים על הגיבור כמנהיג ונביא אנו

קר עוד