גיוס הון למשכנתא אצל זוגות צעירים

לא מעט זוגות צעירים מתגוררים כיום בשכירות, חוסכים וחולמים לרכוש דירה ביום מן הימים. יחד עם זאת, ישנם זוגות צעירים שתוהים האם כדאי להתגורר בשכירות או שמא כדאי לרכוש דירה. על אף שיש כאלה שיאמרו כי רכישת דירה היא צעד נכון יותר מבחינה כלכלית, כיום ניתן למצוא גם דעות שחולקות על כך.

 

אז מה עדיף- מגורים בשכירות או רכישת דירה?

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לא מעט ישראלים מעדיפים כיום לרכוש דירה. אין ספק שכיום יש יתרונות גם למגורים בשכירות וגם לרכישת דירה. היתרונות הכלכליים ברכישת דירה הן הריביות הנמוכות בעשור האחרון במשק ובשל כך, רכיבי המשכנתא ובפרט ריבית הפריים נמוכים יותר ובעיקר, העובדה שאדם משלם את המשכנתא לאורך פרק זמן שנקבע מראש, כאשר בסיום תשלום המשכנתא הנכס יהיה שלו לחלוטין, ללא שיעבוד של הבנק. היתרונות הכלכליים במגורים בשכירות הם שאין צורך לגייס הון עצמי גבוה וכן אין התחייבות לתשלום משכנתא ל25-30 שנים, אין סיכוי לאבד את הנכס במקרה של אי עמידה בהחזרי משכנתא, יש פטור מתשלום מופרז על דירה שבסופו של דבר היא רק מקום לגור בו, אין סיכון של עלייה בתשלומים כתוצאה מעליית הריבית במשק וכן, אין צורך בשיפוצים בדירה על חשבון המתגוררים בשכירות, תשלום דמי ביטוח לדירה ועוד.

מבחינה כלכלית, תשלומי השכירות החודשיים אינם בהכרח  יהיו גבוהים יותר מתשלום המשכנתא החודשי על רכישת דירה ולא פעם יהיו גם נמוכים יותר, אך ההבדל בסופו של דבר הוא שבסיום תשלומי המשכנתא, הנכס יישאר בבעלותם של רוכשיו, בניגוד לשוכרים שאצלם תשלום דמי השכירות יהיה על מגורים בדירה בלבד.

 

האם משכנתא משתלמת לזוגות צעירים?

זוגות צעירים מהווים קהל יעד חשוב מאוד בשוק הנדל"ן הישראלי, אך יחד עם זאת, כל זוג צעיר שמעוניין לרכוש דירה צריך לוודא שהמשכנתא תהיה משתלמת עבורו. כדאי להתחיל עם דירה קטנה יותר ומרכזית פחות וכך לקבל משכנתא בסכום נמוך יחסית הפרוסה על טווח שנים לא רב.

מסלול משכנתא שמוצע בדרך כלל לזוגות צעירים יהיה מסלול צמוד למדד מחיר הצרכן שהוא מדד שמשקף את עלויות המחייה בישראל והוא מתעדכן אחת לחודש. על המשכנתא תהיה ריבית קבועה של 3 אחוזים והיא תוצע לפרק זמן של עד 25 שנים.

משכנתא לא משתלמת לכל זוג צעיר שכן, לא לכולם יש הון משכנתא התחלתי בסך 25 אחוזים וכן, גם אם יש סכום הנדרש להון עצמי, לא לכולם יש את הסכומים הנדרשים להחזר החודשי שכולל גם את הריבית על המשכנתא.

 

האם יש הון עצמי שבו ניתן לצמצם את הריבית על המשכנתא?

ככל שגובה המשכנתא נמוך יותר, כך התנאים שלה יהיו נוחים יותר. כמו כן, קיצור תקופת החזר המשכנתא, כלומר: פריסתה על מספר קטן יותר של שנים יפחית את הריביות עליה. כלומר, ניתן לומר כי בכדי לצמצם ריבית על משכנתא יש צורך להביא הון משכנתא גבוה יותר, שיאפשר לצמצם את כמות שנות ההחזר או לחילופין, לעמוד בתשלומי משכנתא גבוהים יותר מדי חודש על ידי פריסת התשלומים לטווח זמן קצר יותר מטווח הזמן המקסימלי המוצע. כך הריבית תהיה נמוכה יותר.

ככל שגובה המשכנתא נמוך יותר תנאיה עשויים להיות נוחים יותר. נוסף לכך, קיצור תקופת החזר המשכנתא, דהיינו פריסתה על מספר קטן יותר של שנים, יפחית את הריביות עליה.

 

כמה הון עצמי צריך בכדי לקבל משכנתא?

מכיוון שמדובר על דירה ראשונה, הזוג יידרש להביא הון למשכנתא בסך 25 אחוזים משווי הדירה שהוא מעוניין לרכוש, כאשר המשכנתא שתוצע לו תהיה בסך ה75 אחוזים הנוספים. לא מעט זוגות צעירים תוהים איך מגייסים הון עצמי למשכנתא? מדובר על שאלה חשובה מאוד. בכדי להכיר את כל הדרכים לגיוס הון עצמי למשכנתא בקרב זוגות צעירים, היכנסו למאמר איך מגייסים הון עצמי למשכנתא שעוסק בצורה נרחבת בנושא.

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים

בלוג
191natan@gmail.com

איך לבחור בקבוק מים לילד

לקראת עונת הקיץ ההולכת ומתקרבת בצעדי ענק הגיע הזמן ללמוד כיצד לבחור נכון בקבוק מים לילד שלנו. יש בשוק עשרות סוגים ודגמים של בקבוקי שתייה

קר עוד
חרדה חברתית
בלוג
user

חרדה חברתית: מהי ואיך ניתן לזהות ולטפל בה

דמיינו שאתם נכנסים לחדר מלא באנשים – כל שיחה מרגישה כמו זרקור, והופכת כל תנועה שלכם להופעה. עבור רבים, תרחיש זה הוא רק התרחשות יומיומית; עבור אחרים, זה אתגר כל כך מרתיע שהוא משבש את חיי היומיום שלהם. מחסום בלתי נראה זה, המכונה חרדה חברתית, מטיל משקולת על כתפיהם של מיליונים ברחבי העולם. זהו מסע מלא בספק עצמי, דאגה אינסופית ותחושה מתמדת של שיפוט. אבל מתחת לשכבות הפחד, מסתתרת דרך להבנה, להתמודדות ובסופו של דבר להתגברות.

קר עוד
סוויפט
בלוג
user

סוזוקי סוויפט: המכונית שתשנה את דעתך על נסיעה בעיר

דמיינו שאתם גולשים בקלות ברחובות העיר ההומים, שם כל פנייה ופיתול נענים בחן וביעילות שאין שני להם. עבור רבים, נהיגה עירונית היא אתגר יומיומי, טומן בחובו כבישים עמוסים, מקומות חניה נדירים ועלות הדלק ההולכת וגדלה. ובכל זאת, בתוך הפאזל האורבני הזה טמון פתרון בלתי צפוי להפליא – סוזוקי סוויפט. דינמו קומפקטי זה מבטיח לא רק להגדיר מחדש את חוויית הנהיגה בעיר שלך, אלא להפוך אותה להנאה מוחלטת.

קר עוד
הייטק
בלוג
user

מכללת ג'ון ברייס ירושלים: פתח לעולם ההייטק

בלב ירושלים, עיר שבה העתיק והחדש נפגשים, ממוקמת מכללת ג'ון ברייס, מוסד לימודי המהווה כרטיס כניסה לעולם ההייטק המתפתח והמבוקש. מכללת ג'ון ברייס, שנוסדה בתחילת המאה ה-21, הפכה לאחת מהמכללות המובילות בישראל ללימודי הייטק, הודות לתכניות הלימוד המקיפות, המותאמות לדרישות השוק המתמידות בשינוי.

קר עוד