הומרוס– איליאדה ואודיסאה

עוד לפני החזרה שלו לקרב – תהלוכת הקבורה, שיר :23 הומרוס מדגיש כי החברים גוזזים את השיער ומניחים על הגופה שמונחת על ערימת עצים. בחלק של

הקריאה רואים את הפניה של אכילס אל אגממון לפזר את הקהל, אין זמן לטקס המוני בזמן המלחמה. טקס הקורבן – מעלים כקורבן חיות ונערים (של יוונים.) היסטורית קורבן האדם בעולם העתיק. גם קורבן

נוזלי – חלב, דם, מים.

ואז מגיע שלב הנקמה, אכילס מבטיח לפטרוקלס שהוא ינקום. יודעים שזה הקרב ביניהם בזכות הנוכחים:

אתנה  בצד  היווני  ואפולו  בצד הטרויאני. במקרים אחרים אלה לא האלים אלא הנשים- תטיס מצד  אחד

 

 

 

ואשת הקטור מהשני. כשהומרוס מתאר קרב הוא אוהב לתאר מי דוקר את מי, איפה, באיזה זווית. הרבה

פרטים והרבה מאוד דם.

 

בסיפור (שלא תמיד רואים

וגורר אותה. והפרט החשוב

לכרכה

של הקטור

איכלס קושר את הגופה

 

באמנות-) הוא מדד את הנקמה בכך שהוריו של הקטור, יחד עם אישתו ובנו, מתבוננים במה שקורה

מרחוק. אחת הדוגמאות החשובות באמנות זה קינת אנדרומכה למותו של הקטור. יש עוד שלב בסיפור-

הגופה אמנם הושחטה אבל היא עדיין אצל אכילס.

 

קטע קריאה :5 פריאמוס מגיע ליוונים על מנת לפדות את גופת בנו, הקטור. הומרוס מספר שלפני שפרימאוס נכנס למחנה

הוא נתקל בשומר, שמסביר לו איך למצוא את אכילס. היבט נוסף לעניין של הומרוס ברגשות היומיומיים-   השומר שמזדהה עם האב של האויב, שלא רק שנותן לו להכנס אלא מסביר לו לאן ללכת ואיך לפנות לאכילס: לאחוז בברך אכילס ולנשק את ידו. הוא עושה זאת כשאכילס סיים את הארוחה, באמנות לא תמיד נראה את הקטור ברקע. דיאלוג בניהם הוא מאוד רגשי ומורכב. פריאמוס אומר שלו יש אבא, ולאבא שלו אין דאגות כי הוא חי. אכילס אומר- נכון, אני מבין את הצער. פריאמוס ממשיך בשכנוע – יש לי 50 ילדים שכולם נהרגו במלחמה והקטור היה הצעיר והאהוב ביותר. כשאכילס רואה שפריאמוס ממשיך הוא כועס: .1 גם החבר הטוב ביותר שלי מת. .2 כשנכנס כל כך בקלות למחנה. .3 האלים הם אלו שקובעים את הגורל, וגורל האדם תמיד רע. אם כך אין לך מה להתלונן. אבל, למרות הכל, אכילס נענה לבקשה ומשחרר

את הגופה.

 

איאקס ואכילס – בזמן מלחמה משחקים משחק קובייה. ועם זאת הם דרוכים ומוכנים.

 

במהלך הקרבות אריס מצליח לפגוע באכילס. לא נכנס לאיליאדה עצמה, אלא ממקורות חיצוניים. החברים הקרובים כועסים, למרות שלא תמיד קיבלו את הבמה בתוך האליאדה, איאקס ואודיסאוס נאבקים על השריון של אכילס. אודיסאוס מציג את טיעוניו באופן יותר מלומד. עניין הכותב בדפוס

הרטוריקה. איך אתה בתור נואם, היכולת לשכנע.

 

– ,Ekphrasis תיאור מילולי של יצירת אמנות. מדובר במגן העגול

אודיסאוס מנצח, "מגן אכילס"

 

והעיטור שלו. אף אחד לא יודע איך נראה, אבל המילים עוזרות להבין. איאקס מתאבד, מפיל את חרבו

באדמה ונופל עליה. מבחינת האמנות הגיבור, האופי שלו וההקרבה שלו, יחד עם נושא השלל.

 

אודיסאוס היה זה שהגה את רעיון הסוס הטרויאני (הומרוס, אודיסאה:)

 

הסיפור מופיע ממש בקצרה אצל הומרוס, אבל הרבה יותר אצל ורגיליוס. לאוקון הוא הכהן שהזהיר את הטרויאנים מפני התוכנית של היוונים. הוא אמר לטרויאנים: איך אתם לא מבינים שגם מי שנותן לכם מתנה יכול לעבוד עליכם?? פוסידון שלח את הנחשים שהורגים את לקון ובניו. הפסל (לאוקון ובניו) הוא מהתקופה ההלניסטית ומתעסק ביסוד ההבעה הרגשית, הנמצאים גם בשירה וכו.' על הריסות טרויה קמה

רומא.

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים

בלוג
191natan@gmail.com

איך לבחור בקבוק מים לילד

לקראת עונת הקיץ ההולכת ומתקרבת בצעדי ענק הגיע הזמן ללמוד כיצד לבחור נכון בקבוק מים לילד שלנו. יש בשוק עשרות סוגים ודגמים של בקבוקי שתייה

קר עוד
חרדה חברתית
בלוג
user

חרדה חברתית: מהי ואיך ניתן לזהות ולטפל בה

דמיינו שאתם נכנסים לחדר מלא באנשים – כל שיחה מרגישה כמו זרקור, והופכת כל תנועה שלכם להופעה. עבור רבים, תרחיש זה הוא רק התרחשות יומיומית; עבור אחרים, זה אתגר כל כך מרתיע שהוא משבש את חיי היומיום שלהם. מחסום בלתי נראה זה, המכונה חרדה חברתית, מטיל משקולת על כתפיהם של מיליונים ברחבי העולם. זהו מסע מלא בספק עצמי, דאגה אינסופית ותחושה מתמדת של שיפוט. אבל מתחת לשכבות הפחד, מסתתרת דרך להבנה, להתמודדות ובסופו של דבר להתגברות.

קר עוד
סוויפט
בלוג
user

סוזוקי סוויפט: המכונית שתשנה את דעתך על נסיעה בעיר

דמיינו שאתם גולשים בקלות ברחובות העיר ההומים, שם כל פנייה ופיתול נענים בחן וביעילות שאין שני להם. עבור רבים, נהיגה עירונית היא אתגר יומיומי, טומן בחובו כבישים עמוסים, מקומות חניה נדירים ועלות הדלק ההולכת וגדלה. ובכל זאת, בתוך הפאזל האורבני הזה טמון פתרון בלתי צפוי להפליא – סוזוקי סוויפט. דינמו קומפקטי זה מבטיח לא רק להגדיר מחדש את חוויית הנהיגה בעיר שלך, אלא להפוך אותה להנאה מוחלטת.

קר עוד