קרקע חקלאית באזור השרון: השקעה כדאית בגוש 7676 

בשורה למחפשים אפיקי השקעה בנדל"ן – זהו הזמן להשקיע בקרקע חקלאית, בעיקר באזורי הביקוש במרכז הארץ, דוגמת גוש 7676. המגמה הנמשכת בישראל של הפשרת קרקעות חקלאיות לבנייה, מנבאת פוטנציאל השבחה גבוה. 

כאשר הביקוש לפתרונות דיור עולה במדינה קטנה, אין אלא להפשיר קרקעות חקלאיות לצורכי בנייה. ואכן, הליך הפשרת הקרקעות לבנייה המתרחש היום, בעיקר באזורי ביקוש במרכז הארץ, צובר תאוצה ונראה שיימשך גם אל העתיד. 

עבור משקיעי נדל"ן, מדובר בהזדמנות פז לרכוש קרקעות במחירים אטרקטיביים, עם פוטנציאל תשואה גבוה. ניתן לומר, שרכישת קרקע חקלאית, היא ההשקעה הכדאית ביותר בנדל"ן כיום בישראל, בעיקר באזורים שהביקוש למגורים בהם גבוה. הדרישה להגדלת היצע הדירות, מבטיחה שמגמת הפשרת הקרקעות החקלאיות בישראל תימשך גם בשנים הבאות.

העלייה בביקוש לדיור, היא תוצר של הגידול הגבוה של אוכלוסיית המדינה. גלי העלייה ובעיקר קצב הילודה הגבוה יחסית לעולם המערבי, מביאים לכך שעוד כשנתיים, תמנה אוכלוסיית המדינה יותר מ-10 מיליון תושבים וכמה עשות שנים אחר כך, תכפיל את עצמה.

 

כיצד מפשירים קרקעות לבנייה? 

שינוי הייעוד של קרקע מחקלאות או שימוש אחר, לשימוש לצורכי בנייה, המכונה גם "הפשרה", הוא הליך שעיקרו בירוקרטי. כאשר קרקע מופשרת, ערכה עולה בשיעור גבוה, מאחר שניתן להשתמש בה לבנייה ופיתוח ולהפיק ממנה רווחים.

הליך של הפשרת קרקע יכול להיות ממושך, מאחר שהוא מצריך קבלת אישורים מכמה ועדות וגופים, אך מדובר בעסקה שתשתלם בסופו של יום, מה גם שהביקוש לשטחי בנייה, מביא היום לא פעם, לקיצור ההליכים. 

בדרך לשינוי יעוד הקרקע, יש להביא, על פי חוק התכנון והבנייה בישראל, אישורים מהוועדה לשמירת קרקע חקלאית ושטחים פתוחים, הרשות המקומית, הוועדה המחוזית והארצית לתכנון ובנייה, רשות מקרקעי ישראל ומשרדי הפנים והשיכון. 

לאחר קבלת כל האישורים, התוכנית לשינוי ייעוד הקרקע תזכה בתוקף רשמי. מכיוון שהקרקע עברה למעשה הליך השבחה, בעת מימוש הזכויות על הקרקע, יצטרך בעליה לשאת בתשלום היטל השבחה. 

למה כדאי לרכוש קרקע חקלאית במרכז הארץ? 

מכל זה ניתן להבין, שהשקעה ברכישה של קרקע חקלאית היא כדאית ולא כדאי לפספס את ההזדמנות, במיוחד כשמדובר על קרקעות במרכז הארץ, באזורים מבוקשים כמו אזור השרון.

 היתרון ברכישת קרקע חקלאית באזור מרכזי ומבוקש, הוא המחיר האטרקטיבי יחסית לנכסי נדל"ן אחרים בישראל, לצד הצפי להפשרה קרובה, שתאפשר ליזם לבנות בטווח זמן קצר ולממש את הנכס.

גוש 7676: קרקע חקלאית להשקעה בשרון  

קרקע חקלאית עם פוטנציאל גבוה לרווח, היא גוש 7676, הממוקם באזור השרון. השרון משתרע על המפה, מנחל אלכסנדר או נחל התנינים בצפון, עד לירקון בדרום, מהרי שומרון במזרח לים התיכון במערב. 

מדובר באחד האזורים המרכזיים בארץ. הוא אינו מאוכלס לעייפה כמו גוש דן ועדיין קרוב לכל מקום. עובדה זו, כמו גם רמת הטיפוח הגבוהה, הצביון הכפרי והירוק, אזורי הטבע והאוכלוסייה האיכותית באזור, מיצבו את השרון כיעד מבוקש לצורכי מגורים, אך, גם לימודים, תעסוקה ובילוי.   

גוש 7676 ממוקם בשטח בשרון שסביבו כבר החלו בהליכי הפשרה או בנייה. הוא עדיין נחשב חוקית לקרקע המיועדת לשימוש חקלאי, אך באזור המדובר, יש סיכוי גבוה שיתבצעו הליכים של הפשרת קרקעות חקלאיות נוספות, במהלך השנים הקרובות. 

השקעה בגוש 7676 בשרון, היא משום כך אפיק השקעה בטוח ורווחי, עבור מי שמחפש הזדמנויות בשוק הנדל"ן. כמו מכל קרקע חקלאית אחרת, העלות הנוכחית של גוש 7676 היא צנועה יחסית, אבל כאמור, היא עשויה להניב רווחים גבוהים בעתיד הלא רחוק. 

 

  

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים

בלוג
191natan@gmail.com

איך לבחור בקבוק מים לילד

לקראת עונת הקיץ ההולכת ומתקרבת בצעדי ענק הגיע הזמן ללמוד כיצד לבחור נכון בקבוק מים לילד שלנו. יש בשוק עשרות סוגים ודגמים של בקבוקי שתייה

קר עוד
חרדה חברתית
בלוג
user

חרדה חברתית: מהי ואיך ניתן לזהות ולטפל בה

דמיינו שאתם נכנסים לחדר מלא באנשים – כל שיחה מרגישה כמו זרקור, והופכת כל תנועה שלכם להופעה. עבור רבים, תרחיש זה הוא רק התרחשות יומיומית; עבור אחרים, זה אתגר כל כך מרתיע שהוא משבש את חיי היומיום שלהם. מחסום בלתי נראה זה, המכונה חרדה חברתית, מטיל משקולת על כתפיהם של מיליונים ברחבי העולם. זהו מסע מלא בספק עצמי, דאגה אינסופית ותחושה מתמדת של שיפוט. אבל מתחת לשכבות הפחד, מסתתרת דרך להבנה, להתמודדות ובסופו של דבר להתגברות.

קר עוד
סוויפט
בלוג
user

סוזוקי סוויפט: המכונית שתשנה את דעתך על נסיעה בעיר

דמיינו שאתם גולשים בקלות ברחובות העיר ההומים, שם כל פנייה ופיתול נענים בחן וביעילות שאין שני להם. עבור רבים, נהיגה עירונית היא אתגר יומיומי, טומן בחובו כבישים עמוסים, מקומות חניה נדירים ועלות הדלק ההולכת וגדלה. ובכל זאת, בתוך הפאזל האורבני הזה טמון פתרון בלתי צפוי להפליא – סוזוקי סוויפט. דינמו קומפקטי זה מבטיח לא רק להגדיר מחדש את חוויית הנהיגה בעיר שלך, אלא להפוך אותה להנאה מוחלטת.

קר עוד